Japan er toppen af poppen, de producer høj kvalitet, men tager også en høj pris for varen. Du betaler endvidere for mærket. Vi kalder det ”levi´s modellen”; Du betaler først en høj pris for mærket, samt betaler du en høj pris for indregistrering af mærket. | |
Taiwan producer for Japan, de fleste dele til Japanske ATVér, bliver produceret på fabrikker på Taiwan. Her bruges topmoderne CNC maskiner og automatiske svejse robotter, så såfremt du skal sammenligne vores mærker med Japanske, så er der kun motoren til forskel. Her kører vi bl.a. Med SYM motor, SUBARU og DINLI’s egen motor. Alt plast, stel, a-arme osv. en af samme kvalitet som de kendte mærkevarer. | |
Kina, de kinesiske produkter er ofte kopier, udført af u-professionelle mennesker, der aldrig har fået indsigten i, eller læren omkring fremstilling af sådanne produkter. Man kan sige at Japanerne har ”skolet” Taiwaneserne, men Kineserne er ofte selvlært fra en verden af kopi varer. De udfører derfor nogle produkter, uden den store erfaring, eller de fornødne maskiner til udførelse. De kinesiske ATVér er produceret manuelt efter individuelle udførelser og derfor svinger kvaliteten meget pga. en produkt fuld af menneskelige fejl, besparelser og mangler. |
Det som tit og ofte skaber kvalitet og holdbarhed på et køretøj er mange års erfaring og kendskab til faget. De motor mærker som vi alle kender fra dagligdagen og selv folk uden meget kendskab til ATV og motorbranchen ved alle hvad der bliver talt om, når man nævner ordet Yamaha, Kawasaki, Suzuki og Honda. Så er der ligesom en klokke der ringer ved de fleste, mens kun få kender til mærker som Zongshen, Jianshe, CFMoto, Shineray som alle er mærker godkentd til at køre på danske veje, men til en væsentlig lavere pris.
Det er således med denne ATV industri, at køber man ”et mærkevare” så får man lov at betale for det. Grunden til at Hr. Hansen og Fru. Jensen kender navne som Yamaha, Suzuki, Honda osv. Er pga. aggressiv markedsføring i tidernes morgen og mange års produktion indenfor faget. Det stiller disse mærker højt på listen i dag. Dette har de dog også fortjent, men dette ændre ikke på at man så må betale for ”mærket” når man ønsker at indregistrere sing ATV. Med vores afgiftssystem i Danmark, er det ikke sjovt, først at skulle betale dobbelt pris eller lign. pga. “mærkevaren” og dernæst at skulle betale 105 % til 180 % i afgift ”af mærket” eller produktet om du vil. Man kan sidestille det med et par Levi’s bukser; Du har et par Levi’s bukser til 1.500,- ved siden af ligger samme buks, men uden det lille røde Levi’s mærke, til en pris af 300,-, buksen er den samme, men mærket er der ikke. Så er det jeg spørger: Hvilken buks vil du helst betale indregistrerings afgift af?
Når det så er sagt, så er der, som nævnt tidligere, en verden til forskel på kvalitet af ATVér, hertil skal man passe på og bruge sin sunde fornuft. Hvis man kan køber en 200cc ATV til under 10.000 kr. – så kan du, hvis vi siger 10.000 kr., trække momsen ud (25 %), dvs. så har du 8.000 kr., – tilbage. S å er der told (10 %), dvs. der er 7.200 kr., – tilbage. Så er der fragt, 1.000 kr., – dvs. 6.200 kr., – tilbage. Lad os så sige at forhandlerens fortjeneste er på 1.200 kr., – så er der 5.000 kr., – tilbage til producenten. Altså 5.000 kr. For en 200cc ATV. Hvor meget motor, stel, dæmpere, hjul osv. Kan der være tilbage for 5.000 kr.?
Vores mest passende citat til denne situation:
”Længe efter at glæden over en lav pris er glemt, huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.”
– DET ER GANSKE ENKELT – SUND FORNUFT!
Derfor må De huske ved køb af Deres næste ATV at lytte til Deres sunde fornuft og huske vores citat ovenfor.
Derfor har vi ønsket ikke at beskæftige os, overhovedet, med kinesiske produkter, eftersom, de af vores opfattelse, slet ikke er egnet, til brug på danske veje. Kvaliteten er simpelthen for dårlig. Selv en privat mand, der kun ønsker at benytte sin ATV få gange om ugen, ønsker vel stadig at kunne starte og køre den når han ønsker dette. – Til det er der kun at sige: “Det er der ingen garanti for med kinesiske produkter”. Ydermere kender kinesiske producenter ikke vigtigheden af et fuld reservedelskatalog og langvarig leverance, dvs. N år der går noget i stykker på din ATV (for det gør der), så har du på en kinesisk ATV ingen chance for at erhverve en ny reservedel hvis ikke du har et fuld reservedelskatolog og garanti herfor. Normalt falder de kinesiske fabrikanter fra, allerede ved forspørgsel af ”fuld reservedelskatalog” også hvad angår ”værksteds manual” som er det danske værksteds sikkerhed for at de kan gå ind og læse korrekte indstillinger, værdier osv. Ellers falder de kinesiske mærker fra når der skal garanteres med kontinuerligt salg af reservedele, simpelthen fordi de kinesiske producenter ikke kan ”få bid” med Deres produkter og dermed skifter ”vadested” og produkt efter 3 mdr. eller lign. ikke længere produceres.
Vi ønsker vi ikke at drive en forretning baseret på den slags lukninger eller baseret på dårlig rygte blandt vores kunder og grossister. Derfor har vi valgt at holde vores produkter i den høje ende af kvalitetsskalaen, hvor det ikke er et spørgsmål ”om de kommer på højde med de Japanske mærkevarer”, men derimod ”hvornår de gør”. Man kan sige det sådan at Korea & Taiwan ”har lært af Japanerne”. Mange japanske ATV dele bliver produceret i henholdsvis Korea og Taiwan, og Koreanerne og Taiwaneserne er nu ”i gang med at lære kineserne”. Denne proces tager meget lang tid, derfor er der kun tilbage at sige; Køb koreansk eller taiwansk ATV, hvis du ønsker at spare penge, men samtidig ønsker et fornuftigt og pålideligt produkt.
Vi har sagt det tidligere men siger det igen:
Vores mest passende citat:
”Længe efter at glæden over en lav pris er glemt, huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.”
Foruden dette, skal nævnes at alle vores ATVér næsten ikke er til at drive op på brugmarkedet, dvs. alle vores ATVér holder altså deres værdi pga. Kvaliteten.
Et lille simpelt regnestykke:
En Kineser ATV til 15.000 kr.
Efter 1 år, værdi 0 kr.
TAB; 15.000 kr.
En Taiwaneser ATV til 45.000 kr.
Efter 1 år, værdi 35-40.000
TAB; 5.000-10.000 kr.
Vil man bruge sin tid på ærgelsen, reparation og hovedpine eller vil man bruge sin tid på glæden ved et køretøj der kører som en drøm og samtidig på det lange løb – spare penge?
Alle vores produkter er EEC godkendt og kan dermed enten nu eller senere, indregistreres på nummerplader og er derfor godkendt til brug på vejen. Dette er også en væsentligt fordel, den dag man står overfor et evt. salg af sin ATV.
Herunder vil vi fremvise vores mest solgte modeller, hvortil vi også vil lave et link til Youtube, hvor De vil have rig mulighed for at se og høre ATVéns ydeevne samt en forklaring til, hvorledes vi opfatter produktet og dets brug. Der er stor forskel på om man ønsker en arbejdshest eller en ”pimped” on-road model. Vores produkt-serie indeholde alt fra den bedste gade racer til den mere moderate arbejdshest.
Med venlig hilsen Ronni Sørensen - CEO www.atvatv.dk / www.typhoontoys.dk |
Eksklusiv importør af ATV; AIE, ADLY, NFM & E-TON.
Prisgaranti på alle vores produkter, heriblandt også DINLI.
Er der et krav om, hvor mange cc en atv må have, som skal køre på de danske veje.
Hello. I have a AIE Magmax 275 ATV blue and i need a list of parts.
64330-MEM-000BK Footboard left Black
64310-MEM-000BK Footboard right Black
61200-MEM-000BL FR Fender L Blue
61100-MEM-000BL FR Fender R Blue
83603-MEM-000BL RR Fender L Blue
83503-MEM-000BL RR Fender R Blue
Could you help me with some prices and a supplier for these parts?
Thank you.